تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار در کانادا با وکیل
با توجه به خبری که از سوی وزارت مهاجرت کانادا در سال 2023 اعلام شد، تمامی ایرانیانی که با ویزای موقت، موفق به ورود به کانادا از تاریخ 1 مارچ 2023 تا 28 فوریه 2024 شوند، یا در خاک کانادا با ویزای موقت، حضور داشته باشند ، می تواننددرخواست ویزای کار باز داشته باشند و مسیر را برای دريافت اقامت دائم کانادا هموار کنند.
نکته: امکان درخواست تبدیل ویزا در خارج از خاک کانادا وجود ندارد، یعنی اول باید موفق به دریافت ویزای توریستی یا تحصیلی شوید که بتوانید در خاک کانادا به ویزای کار تبدیل کنید.
لازم به ذکر است که مشخص نیست این شرایط تا چه تعدادی ظرفیت دارد، پس به شدت توصیه می شود اگر شرایطش را دارید هرچه سریعتر اقدام کنید
مراحل تبديل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار:
1. برای پایین آوردن احتمال ریجکتی ویزای توریستی کانادا به تاریخچه سفر قوی نیاز دارید.
اگر در دو سال گذشته تاریخچه سفر قوی ندارید، در ابتدا با یک تور گروهی شما رو به سفر شنگن یا ژاپن می فرستیم. اگر هم در دو سال گذشته تاریخچه سفر قوی به کشورهای شنگن، استرالیا، انگلستان، آمریکا، ژاپن داشته اید، به این سفر نیازی نیست.
2. پس از بازگشت از سفر، برای ویزای توریستی کانادا اقوام می کنیم (ترجیحا توصیه می‌شود برای کل اعضای خانواده درخواست ویزای توریستی کانادا ثبت نشود و فقط فردی که شانس بالاتری برای پیدا کردن کار در کانادا دارد، اقدام کند)
3. پس از ورود به خاک کانادا درخواست ویزای کار باز کانادا ثبت می کنيم.
4. پس از تایید ویزای کار کانادا برای نفر اصلی، برای دیگر اعضای خانواده (در صورتی که در کشور مبدا مانده باشند) درخواست ویزای کانادا ثبت می‌شود.
نکته: امکان درخواست ویزای کار برای همسر، زمانی ممکن است که حداقل 2 ماه در کانادا مشغول به کار شده باشید، اما می‌توانیم برای همسر هم ویزای توریستی کانادا درخواست کنید و پس از ورود به خاک کانادا درخواست ویزای کار باز.1

علاوه بر موارد بالا، دولت کانادا هزینه های پردازش پرونده برای تمدید اقامت موقت ایرانیان داخل کانادا را حذف کرده و همچنین از هزینه های گذرنامه برای شهروندان و Travel Document برای افراد مقیم دائم کانادا که در ایران هستند هم چشم پوشی کرده است.

در نشست خبری ای که راجع به این موضوع بود به موارد ذیل عنوان شد.
– تمام پرونده های ایرانی ها طبق اعلام وزیر مهاجرت با اولویت بررسی می شود. بنابراین انتظار می رود صدور ویزای توریستی کانادا تسهیل تر شده و تبدیل ویزای توریستی به کاری برای متقاضیان ایرانی راحت تر انجام شود.
– نکته دیگری که به آن اشاره شد این است که هیچ محدودیتی در ثبت نام ایرانیان اعلام نشده و هر شخصی می تواند درخواست کننده این امتیازات اداره مهاجرت باشد به شرطی که با ویزای موقت معتبر بتواند در کانادا حضور داشته باشد.
– حتی اگر کسانی که ویزای کانادا ندارند، با درخواست ویزای توریستی آنها موافقت شود، می توانند با ورود به کانادا برای ویزای کار باز ثبت نام کنند.
– افرادی که در حال حاضر در داخل کانادا ویزیتور هستند امکان درخواست برای اجازه کار باز دارند، یعنی می توانند ویزای توریستی خود را تبدیل به ویزای کار کنند.
– افرادی که ویزیتور هستند و تمایل دارند که برای ویزای تحصیلی اقدام کنند، دیگر نیازی به گذراندن دوره های پیش نیاز ندارند و می توانند به راحتی از داخل کانادا درخواست ویزای تحصیلی بدهند بدون اینکه پیش نیازی بگذرانند.
ایرانیانی که ویزای تحصیلی کانادا دارند می‌توانند آن را به ویزای کار باز تبدیل کنند.
– افرادی که در کانادا هستند و inadmissible یعنی غیر قابل پذیرش هستند، می توانند برای ویزای temporary resident permit (اقامت موقت) اقدام کنند.