چرا شرایط مهاجرت به کانادا در سال‌های اخیر آسان‌تر شده است؟

کانادا در سالهای اخیر به محبوبترین و پرفدارترین مقصد مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده است. همه سالی بسیاری از ایرانیان از طرق مختلف از جمله تحصیل،‌سرمایه‌گزاری یا کار، به این کشور مهاجرت می‌کنند. طی سال‌های اخیر امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری موجب شده تا متقاضیان بسیاری از این طریق به کشور کانادا سفر کنند. گفتنی است از بین روش‌های موجود دو روش تحصیلی و کاری پر تقاضاترین روش‌های مهاجرتی به کانادا محسوب می‌شوند. 

کانادا به واسطه‌ی سیاست‌های مهاجرتی خود، به صورت تصاعدی در حال آسان‌تر کردن شرایط برای مهاجر پذیری است. تسهیل مهاجرت به این کشور نه تنها به نفع شخص مهاجر و خانواده او بوده بلکه به نفع اقتصاد، بازار کار و ترکیب جمعیتی و فرهنگی این کشور نیز هست. 

کانادا از سال‌های دور برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب مهاجر داشته است. به نوعی می‌توان اولین موج مهاجرت به این کشور را از زمان جنگ جهانی اول دانست و دوم دانست. ایرانیان که همواره علاقه‌ی بسیاری به مهاجرت به آمریکا داشتند، با سخت‌ شدن شرایط مهاجرتی این کشور، شانس خود را برای مهاجرت به کانادا امتحان کردند. 

اکنون کانادا با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی خود تبدیل به یکی از مقاصد مهم مهاجرتی در دنیا شده است. مهاجرین می‌توانند با داشتن چشم‌اندازی روشن نسبت به آینده به این کشور مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را در این کشور شروع کنند. 

بد نیست بدانید کانادا همه ساله بیش از 400 هزار دانشجوی بین‌المللی را پذیرش می‌کند. در برخی سال‌ها این عدد به پانصد هزار نفر نیز می‌رسد. بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیل در این کشور مشغول به کار شده و در این کشور می‌مانند. دولت کانادا شرایطی را برای دانش‌اموزان بدین شکل تسهیل کرده تا دانشجویان بتوانند پس از تحصیل با پیدا کردن شغل مناسب که دارای حقوق و مزایای بالایی است نسبت به اخذ اقامت دائم و در نهایت شهروندی اقدام کنند. قانون بدین صورت است که هر دانشجویی که بیش از یک سال در خاک کانادا تحصیل کرده باشد می‌تواند با صرفا 18 ماه اشتغال و پرداخت مالیات و نداشتن سوء پیشینه برای اخذ اقامت دائم اقدام کند. 

بهبود سیاست‌های مهاجرپذیری در کانادا 

در سال‌های اخیر، قوانین مهاجرتی بسیاری در راستای تسهیل شرایط مهاجرتی در کانادا وضع شده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد: 

  • در بخش‌هایی از سیستم اداره مهاجرت مدرن‌سازی و حذف متدها و روش‌های سنتی و قدیمی صورت پذیرفته و همچنین دستور حذف برخی از الزامات نه چندان واجب برای رسیدگی به پرونده‌های باز مهاجرتی باعث به سرعت افتادن این پرونده‌ها و افزایش تعداد صدور ویزاها، اعطای اقامت دائم و شهروندی گردیده است.
  • افزایش ظرفیت پذیرش تعداد دانشجویان بین‌المللی در سال به میزان بیش از 500 هزار نفر در سال و همچنین برداشت محدودیت کار نیمه وقت دانشجویی و امکان کار تمام وقت و از سویی دیگر احتمال رایگان شدن تحصیل در استان کبک کانادا برای تحصیل به زبان فرانسوی
  • برنامه جدید و قطعی اداره مهاجرت کانادا در جهت پذیرش و اعطای شهروندی به سالانه بیش از 500 هزار نفر در طی سه سال آینده و تا سال 2025 میلادی به ازای هر سال (در مجموع 1.5 میلیون نفر)
  • اعلام مداوم و منظم و همچنین روز رسانی مشاغل در دسترس و ارائه آمار هفتگی و ماهانه و همچنین اعلام تخصص‌های مورد نیاز برای بازار کار و جذب مهاجر از نیروی کار و دانشجویان بین‌ المللی
  • تسهیل سازی قوانین پرونده‌های مربوط به ویزای همراه و همچنین انعطاف در راستای قوانین اعطای مجوز کاری برای ویزای همراه، تسهیل قوانین مربوط به اسپانسرشیپ و سوپر ویزای خانواده و…

آخرین قانون که اخیرا وضع شده و به طور مستقیم شرایط ایرانیان را برای مهاجرت به این کشور تسهیل می‌کند، امکان سفر توریستی به کانادا و تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری یا همان ورک پرمیت است. 

چنانچه شما نیز قصد دارید تا به هدف ساختن آینده‌ای بهتر و زندگی در کشور پویای کانادا به این کشور سفر کنید، می‌توانید همین حالا با کارشناسان یو کی اس ویزا ما تماس گرفته و شانس خود را برای مهاجرت به این کشور تخمین بزنید. 

جهت مشاوره اخذ ویزا می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

تماس تلفنی

اگه ترکیه هستی، سریع‌ترین راه مشاوره، تماس تلفنیه!

مشاوره حضوری

می‌تونید با رزرو وقت قبلی، تشریف بیارین دفترمون. هم فاله هم تماشا!

مشاوره واتساپ

از طریق واتساپ بهمون پیام بدین. همیشه آنلاینیم!