چه کسانی نباید مهاجرت کنند

امروزه تب و تاب مهاجرت در تمام دنیا بسیار بالا گرفته و افراد زیادی به هدف کار و داشتن یک زندگی بهتر به دنبال مهاجرت هستند. برخی با گرفتن ویزای توریستی به کشور مورد نظر خود رفته و آنجا می‌مانند، برخی به صورت کاری اقدام می‌کنند و بسیاری نیز با گرفتن ویزای تحصیلی مهاجرت می‌کنند. اما متاسفانه برای برخی از افراد شرایطی به وجود می‌آید که از مهاجرت خود پشیمان شده و قصد بازگشت به وطن خود را می‌کنند. در این مقاله به بررسی شرایطی پرداخته‌ایم که موجبات پشیمانی از مهاجرت را فراهم می‌کند. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری تصمیم بگیرید و در مهاجرت خود ناکام نمانید. 

چه کسی نباید مهاجرت کند

چه افرادی نباید مهاجرت کنند؟

افراد بی‌هدف

کسی که می‌گوید من به هر قیمتی می‌خواهم مهاجرت کنم اما برنامه‌ی مهاجرتی درست و درمانی ندارد. این گونه افراد مهاجرت موفقی نخواهند داشت چرا که به دلیل عدم داشتن هدف روشن و واضح به سختی می‌توانند از پس شرایط دشوار مهاجرت و سختی‌های ان برآیند. 

افرادی که وابستگی عاطفی زیادی دارند

اینگونه افراد که به خانواده، دوستان، محل زندگی و موارد دیگر وابستگی عاطفی زیادی دارند در محیط جدید به مشکلات زیاد خواهند خورد و در سال‌های اولیه مهاجرت شرایط دشواری را متحمل خواهند شد. 

چه کسانی نباید مهاجرت کنند

افراد متوقع و راحت‌طلب

اشخاصی که در ایران تفریحات بسیاری دارند و از بابت خرید و رفاه و… دچار مشکل نیستند خواهند دید که در شروع مهاجرت می‌بایست دست به عصا حرکت کنند و همین شرایط موجب آزردگی و پشیمانی از مهاجرت خواهد شد. 

افرادی که در یادگیری زبان مشکل دارند

اگر تمایلی به یادگیری زبان کشور مقصد ندارید مهاجرت نکنید! دانستن زبان و یادگیری سریع آن یکی از مهمترین فاکتورهای آمیختگی و جذب شدن در جامعه جدید است. در صورتی که زبان یاد نگیرید خیلی زود دچار مشکل خواهید شد. 

افرادی که میل به قانون‌شکنی دارند

ممکن است همواره در ایران کار خود را با پارتی‌بازی و راه‌های دیگر پیش برده باشید. اگر به این شرایط عادت کرده‌اید بدانید که در کشورهای جهان اول و پیشرفته از این مسائل خبری نیست و نمی‌توانید به صورت غیرقانونی کار خود را پیش ببرید. چنانچه دچار مشکل شوید ممکن است علاوه بر جرائم نقدی حبس و زندان نیز در انتظار شما باشد. حتی ممکن است از آن کشور دیپورت شده و به صورت مادام‌العمر از ورود به آن کشور محروم شوید. بنابراین فکر انجام کار غیرقانونی را از سر خود بیرون کنید. 

جهت مشاوره اخذ ویزا می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

تماس تلفنی

اگه ترکیه هستی، سریع‌ترین راه مشاوره، تماس تلفنیه!

مشاوره حضوری

می‌تونید با رزرو وقت قبلی، تشریف بیارین دفترمون. هم فاله هم تماشا!

مشاوره واتساپ

از طریق واتساپ بهمون پیام بدین. همیشه آنلاینیم!